accordis-final_Accordis_IrisDuvekot-1095

Medewerkers aan h... Sietse Hoegee

Sietse Hoegee

De diversiteit aan klanten en sectoren zorgt altijd voor nieuwe uitdagingen.

Sietse Hoegee
Consultant Sietse komt zelf uit de zorgwereld. De ervaring die hij daar opdeed met Nedap Ons komt goed van pas bij Accordis.

Sietse heeft zelf jarenlang in de zorg gewerkt en daar ervaring opgedaan met Nedap Ons.

“Al snel ontdekte ik dat ik affiniteit had met het systeem. Waar anderen kritisch waren, zag ik juist kansen. Als aanspreekpunt voor collega's groeide mijn interesse om meer met het systeem te doen. Via via kwam ik terecht bij Accordis”, vertelt hij.

Veel mogelijkheden

Bij Accordis begon Sietse als consultant in het dossiervak. “Toen ik het systeem nog beter leerde kennen, bleek er veel meer mogelijk te zijn dan ik me als gebruiker ooit had gerealiseerd.” Doordat Sietse het systeem zo goed kent, kan hij klanten goed adviseren. Hij is ook betrokken bij de themagroep Caren Zorgt, die zich richt op het cliëntportaal van Nedap ONS. Dit portaal, Caren, stelt cliënten in staat om mee te lezen in rapportages en zorgplannen.

Voor de lange termijn

“Het is cruciaal dat iedereen goed wordt meegenomen in de veranderingen die plaatsvinden bij de overstap naar een nieuw systeem”, zegt Sietse. Hij werkt dan ook intensief samen met de werkgroep bij de klant om de overgang naar het nieuwe systeem soepel te laten verlopen en nieuwe medewerkers in te werken. ‘’We denken na over elke stap in het implementatietraject, van het informeren van medewerkers tot het omzetten van de dossiers en de ondersteuning die nodig is tijdens en na de livegang.’’

Eerlijk advies

Sietse houdt van projecten waarbij de samenwerking goed verloopt en waarbij iedereen betrokken is. “Het geeft me veel voldoening wanneer we, door goed samen te werken, tot doordachte keuzes komen en de klant tevreden is met het resultaat. Ik streef er altijd naar om de klant bewust keuzes te laten maken. Daarbij is het belangrijk om goed te luisteren naar wat de werkelijke wensen van de klant zijn. Ik vraag altijd door, zodat ik erachter kom waarom een klant bepaalde keuzes wil maken en dan kan ik ook een eerlijk advies geven of het een verstandige keuze is of niet. Door onze kennis en ervaring kunnen wij een goede inschatting maken in wat goed werkt, maar weten wij ook waar andere organisaties tegenaan lopen omdat het minder goed werkt.”

Trots

Wat Sietse het meest trots maakt, is zijn vermogen om duidelijk en soms strak te zijn op bepaalde punten. “Hoewel mensen dat soms lastig vinden, wordt het ontzettend gewaardeerd.” Hij zorgt ervoor dat discussies niet blijven hangen in herhaling en probeert altijd het gespreksamen te vatten om de richting te bepalen. Hij hecht ook veel waarde aan plezier en uitdaging in zijn werk. “De ene keer doe je een project in de gehandicaptenzorg, dan weer in de ouderenzorg of ggz. De diversiteit van klanten en sectoren zorgt altijd voor nieuwe uitdagingen.” Bij Accordis wordt dit actief ondersteund door regelmatige gesprekken over ambities en toekomstplannen.

Medewerker aan het woord

Veel oog voor wat de medewerker zelf wil. Het is heel veelzijdig en je leert ontzettend veel over de processen in de zorg.

William de Gelder
Consultant