![Toon-001](https://plate.libpx.com/prod1-img/dd6aa9531d/Toon-001-58436.jpg?width=917&height=0&crop=0%2C0%2C1474%2C2169&mode=fit&format=jpeg&dpr=1.0&signature=729d3b2c45d8fac8027551f8d57071c1ed861e07)
Toon Stoffels
Als om 4 uur het inhoudelijke programma is afgerond, heffen wij om 5 over 4 met zijn allen het glas.
Toon Stoffels
Consultant
Toon Stoffels is consultant bij Accordis. Het werken voor de zorg spreekt hem enorm aan. “De meeste mensen waarmee ik samenwerk, werken vanuit hun hart.”
Keuzes maken
“Momenteel werk ik voor een aantal organisaties die net begonnen zijn met het implementeren van Nedap Ons”, vertelt Toon. Hij houdt zich bij deze organisaties bezig met het vaststellen van het roosterbeleid en de uitgangspunten. Binnen werkgroepsessiesbespreekt hij de werkprocessen en bijkomende keuzes met de medewerkers van de zorgorganisatie. Bij andere projecten zit hij alweer aan het eind van het traject en werkt hij naar de livegang toe. “Hoe dichter bij de livegang, hoe meer druk en hoe intenser de beleving bij de klant. Vanuit mijn rol breng ik rust. Naast het delen van kennis, zorg ik ervoor dat de geslagen piketpaaltjes gehaald worden en dat de leden van de werkgroep vertrouwen in de overstap krijgen en houden. En niet onbelangrijk: ik stimuleer dat er keuzes gemaakt worden op basis van goede informatie.”
Werken vanuit het hart
“Want dat is vaak het moeilijkst voor een organisatie; de bestaande werkwijze loslaten en steeds maar weer denken: ‘Hoe zouden we het dan willen hebben?’”, gaat Toon verder. “Het is heel logisch dat medewerkers willen vasthouden aan dingen die op dit moment goed gaan. Ik vind het een mooie taak om ze aan de hand mee te nemen, ze zo goed mogelijk te informeren en te ondersteunen in de overstap naar Nedap Ons. Het meest blij word ik als een project is afgerond, de klant daadwerkelijk een stap verder is en dat mijn inzet gewaardeerd wordt. Ik heb een paar complimenten per jaar nodig, dat stimuleert mij enorm.”
Meer zeggenschap over werkweek
Ook als de klant al een tijd met Nedap Ons werkt, is de kennis van Toon van harte welkom. “Veel organisaties willen weten wat er nog beter kan. Zijn er nieuwe functionaliteiten? Of veranderingen in de markt waar ze op moeten inspelen?” Een mooi voorbeeld hiervan is dat Nedap het afgelopen jaar de module voor plannen en roosteren up-to-date heeft gemaakt. Toon: “Dit sluit mooi aan bij de ontwikkelingen in de markt: medewerkers willen meer zeggenschap over hun werkweek. Veel zorgorganisaties die twee jaar geleden zijn overgestapt, hebben deze nieuwe functionaliteiten nog niet in het vizier. Ik vertel graag over deze nieuwe functionaliteiten en de ontwikkelingen die eraan gaan komen. Persoonlijk bij een klant, in een webinar of in een sessie bij ons op kantoor.”
Veilig en vertrouwd
En op kantoor is Toon heel graag: “Alle dagen dat ik niet bij een klant ben, ben ik op kantoor te vinden. Het is een fijn kantoor om binnen te stappen: direct veilig en vertrouwd. Er is veel aandacht voor het sociale: de vaste vrijdagmiddagborrel, de kerstviering met partners, de maandelijkse teammiddag, de rinkelende bel bij verjaardagen. Er wordt altijd werk van gemaakt en iedereen helpt. De maandelijkse teammiddag is bijvoorbeeld altijd om 4 uur afgelopen. Daarna gaat iedereen direct aan de slag: statafels neerzetten, hapjes en glazen pakken. Stipt om 5 over 4 heffen we dan het glas met elkaar.”
Medewerker aan het woord
Veel oog voor wat de medewerker zelf wil. Het is heel veelzijdig en je leert ontzettend veel over de processen in de zorg.
William de Gelder
Consultant
![](https://plate.libpx.com/prod1-img/dd6aa9531d/accordis-final_Accordis_IrisDuvekot-277-26980.webp?width=917&height=0&crop=0%2C0%2C914%2C1280&format=jpeg&dpr=1.0&signature=131c2acffe78827fe25bd3f6f4f23d3d3f8d0224)