accordis-final_Accordis_IrisDuvekot-1030

Thema's De rol van het do...

De rol van het dossier bij het bieden van de beste zorg

Zorgverleners streven naar optimale cliëntondersteuning met minimale administratieve last. Accordis gelooft in eenvoudige, toegankelijke dossiers die het cyclische werkproces faciliteren en essentiële informatie direct beschikbaar stellen. Het draait om inzicht in actuele wensen, afspraken en recente bevindingen van mede-zorgverleners. Maar uiteindelijk hangt het succes af van het daadwerkelijke gebruik door alle betrokkenen.

De rol van het dossier bij het bieden van de beste zorg

Onze visie op zorgdossiers

Zorgverleners willen in essentie maar één ding: hun cliënt zo optimaal mogelijk ondersteunen en daar de benodigde aandacht en tijd aan besteden. Administratieve tijd moet daaraan dienstbaar zijn, dus minimaal en beperkt tot wat écht nodig is. Dit geldt voor alle vormen van zorgverlening. Of je nu verzorgende, begeleider, arts of behandelaar bent, als bevlogen zorgverlener is dit wat je wilt.


Essentiele informatie direct beschikbaar

In onze visie heeft iedere zorgverlener daarvoor een dossier nodig dat essentiële informatie gelijk beschikbaar heeft en waar essentiële informatie eenvoudig vastgelegd kan worden. Dit gaat met name om inzicht in de actuele wensen en afspraken rond de ondersteuning en inzicht in de meest recente bevindingen van andere betrokken zorgverleners.


Eenvoud is cruciaal

Om hierin te kunnen voorzien is het noodzakelijk dat het dossier het methodisch cyclisch werkproces faciliteert, gericht op onderling vertrouwen en samenwerken mét en rondom de cliënt. In onze visie is eenvoud hierin cruciaal omdat dit leidt tot toegankelijkheid en snelheid van informatie.


Bepalende factor: daadwerkelijk gebruik

De bepalende factor is uiteindelijk het daadwerkelijke gebruik van het dossier door alle samenwerkende zorgverleners. Dit vereist kennis en vaardigheden op het gebied van zowel de werkprocessen als het systeem. Dit vereist óók de bereidheid om je als zorgverlener aan de afspraken te houden én te handelen vanuit het bewustzijn dat tijdige informatievastlegging, beperkt tot de essentie, noodzakelijk is voor échte kwaliteit van ondersteuning die het verschil maakt voor de cliënt.

Producten & diensten

Krachtige oplossingen voor betere zorgresultaten

Product

Implementatie Nedap Ons

Nedap Ons implementeren? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wij zorgen ervoor dat dit soepel verloopt door...

Bekijk product

Product

E-learnings Nedap Ons suite

Leer nieuwe updates kennen, werk nieuwe gebruikers in of ontdek nieuwe mogelijkheden.

Bekijk product

Product

Zorgmonitor

Met de Zorgmonitor krijg je aan de hand van praktische dashboards inzicht in de zorgverlening en bedrijfsvoering van jouw zorgorganisatie....

Bekijk product